.

محمد رضا ملك ثابت در گفتگو با خبرنگار سياسي ايسنا - منطقه يزد، در خصوص وظايف كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات استان يزد، اظهار داشت: اين كميته، وظايفي همچون، اطلاع‌رساني مناسب از كليه مراحل انتخابات و ارتباط مستمر با ستاد استان و شهرستان‌ها و همچنين انجام تبليغات عمومي با هدف توسعه مشاركت مردم درانتخابات را بر عهده دارد.

وي افزود: سعي مي‌كنيم با آگاهي بخشي مردم در خصوص فلسفه انتخابات و اهميت و نقش آن در حل مشكلات مادي و معنوي جامعه، زمينه حضور حداكثري مردم را در انتخابات خبرگان و شوراي شهر فراهم كنيم و اين در حالي است كه بايد فلسفه و نقش انتخابات در جامعه، براي مردم روشن شود.

ملك ثابت تصريح كرد: برنامه‌هايي با همكاري رسانه‌هاي استان، اعم از ديداري و شنيداري و خصوصا مطبوعات در دست است تا مباحث انتخابات را به درون خانه‌ها و جمع‌هاي مردمي بكشانيم.

مشاور استاندار يزد تاكيد كرد: بايد با معرفي قانون انتخابات، چگونه كانديد شدن، آيين نامه‌هاي مربوط به شرايط انتخاب شوندگان و انتخاب كنندگان، نحوه تبليغات و فعاليت افراد مختلف در انتخابات براي مردم تبيين كنيم.

اين عضو ستاد انتخابات استان يزد، با اشاره به اينكه در دوره‌هاي گذشته در در برخي از روستاها، شوراي روستا، به دليل عدم كانديداتوري مردم، تشكيل نشده است، گفت: بايد با آسيب شناسي اين مسئله، اهميت شوراهاي روستا و نقشي كه اين شورا در جذب اعتبارات، بودجه و عمران و آبادي روستا دارد را، به ساكنين روستا معرفي كنيم.

ملك ثابت در خصوص فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي در انتخابات گفت: احزاب به دلايل مختلف، تمايل به ائتلاف پيدا كرده‌اند، چراكه از سويي مردم به تفرقه، بدبين هستند و تعدد كانديداها نيز باعث شكسته شدن راي‌ها مي‌شود.

رييس روابط عمومي استانداري يزد گفت: شايسته است، احزاب با برگزاري همايش‌ها، جلسات و تعيين نفرات، خود را براي انتخابات آماده كنند، تا شاهد حضور پررنگ مردم و احزاب درانتخابات شوراها و همچنين خبرگان رهبري باشيم.

ملك ثابت ياد آور شد: خوشبختانه به دليل اينكه در انتخابات خبرگان، علما حضور دارند، بداخلاقي‌ها، كمتر به چشم مي‌خورد و اميدواريم همزماني دو انتخابات، باعث تاثير پذيري انتخابات شوراي شهر، از خبرگان شود.

وي وظيفه مطبوعات و رسانه‌ها را اطلاع رساني سريع و به موقع و جلب مشاركت مردم براي انتخابات دانست و گفت: در اين ميان رسانه ها مي‌توانند، با احزاب سياسي تعامل خوبي داشته باشند.

رييس كميته تبليغات و اطلاع‌رساني ستاد انتخابات يزد در پايان تاكيد كرد: بايد توجه داشت در كنار نقد و بررسي نقاط ضعف شوراهاي شهر و روستا، از خدمات و فعاليت‌هاي اين شوراها نيز گفته شود تا مردم دلسرد نشوند، از سوي ديگر در انتخابات بايد حساب برخي افراد را از حساب نظام جدا كرد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا